مصوبات بخش بازرگانی هیات وزیران در استان کرمان

مصوبات بخش بازرگانی هیات وزیران در استان کرمان به شرح ذیل می باشند:
۱- صدور مجوز و اعطای کمک مالی بلاعوض به میزان پنج میلیارد ( ۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال به منظور ایجاد و تجهیز نمایشگاه های عمومی استان به بخش خصوصی و تعاونی از محل اعتبارات سازمان توسعه تجارت ایران طی سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ متناسب با پیشرفت طرح همراه با اصلاح ترکیب سهامداران.
۲- صدور مجوز و اعطای کمک مالی بلاعوض به منظور ایجاد پایانه صادراتی پسته و فرآورده های آن در ایستگاه نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق به بخش خصوصی و تعاونی از محل اعتبارات یارانه صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه و حداکثر به میزان ده درصد ( ۱۰% ) سرمایه گذاری.
تبصره- استانداری در ایجاد زیر ساخت های لازم از قبیل آب، برق، گاز، تلفن و نظایر آن ها تا ورودی پایانه مساعدت خواهد نمود.
۳- واگذاری ملک متعلق به شرکت سهامی فرش ایران واقع در شهرستان کرمان به مساحت ۲۶۳۷۱ متر مربع عرصه و ۵۰۰۰ متر مربع اعیانی به شماره پلاک ۲۸۲ و ۲۶۵ به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به قیمت کارشناسی رسمی دادگستری به منظور ایجاد باغ موزه فرش استان.
۴- صدور مجوز کارت پیله وری برای ساکنان بومی مناطق منوجان و قلعه گنج، رودبار جنوب و کهنوج به منظور صادرات کالا از محل بازارچه های مرزی استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گمرکات آن با احراز هویت از طریق استانداری.
۵- کمک به ایجاد ساختمان های ادارات بازرگانی شهرستان های جدیدالتاسیس و شهرستان بافت و عنبرآباد.
۶- صدور مجوز و اعطای کمک مالی بلاعوض به منظور ایجاد پایانه های صادراتی با بررسی کارگروه صادرات استان توسط استاندار و تایید سازمان توسعه تجارت ایران تا سقف ده درصد ( ۱۰% ) سرمایه گذاری توسط بخش غیر دولتی و تعاونی متناسب با پیشرفت طرح.